Perth 2 - Reisverslag uit Perth, Australië van Danielle Hofman - WaarBenJij.nu Perth 2 - Reisverslag uit Perth, Australië van Danielle Hofman - WaarBenJij.nu

Perth 2

Blijf op de hoogte en volg Danielle

18 Januari 2014 | Australië, Perth

Hi all,
Beter laat dan nooit, de beste wensen! Heel veel liefde en gezondheid!
Ik heb al een tijdje niks meer laten horen, maar dat komt omdat k zo druk bezig ben (met niks doen).
Na mijn heerlijke verblijf bij Zoe, moest ik me toch richting stad begeven. Ik verbleef in Billabong hostel. Was een ok hostel, maar alleen maar fransen en italianen. Aangezien die allemaal voor geen ruk Engels spreken, was dat niet heel gezellig. Gelukkig zat ik wel met een paar leuke meiden op de kamer waar k mee heb rondgehangen.
Met kerst ben ik met hen jaar Kings Park gegaan. T grootste park van Perth met uitzicht over de skyline, geniaal. In t park staan allemaal BBQ's waar je gebruik van kunt maken. Dus wij hadden heerlijke vleesjes en wijntjes. Aangezien je de BBQ met meerdere mensen deelt, hadden we alweer snel vrienden gemaakt. Piotr uit Polen was jarig en had zn eigen punch gemaakt. Was dus erg gezellig en liep behoorlijk naast mn schoenen onderweg naar huis! De volgende dag ging k naar Zoe waar k heerlijk heb gegeten en genoten van de zelfgemaakte cocktails van Sean. K was blij dat k daar was zodat k toch nog een beetje Xmas/family feeling had.
Na die week gingen de meiden van mijn hostel naar t zuiden om op een farm te werken. K zat te twijfelen om mee te gaan, maar wilde liever in Perth blijven voor oud & nieuw enzo. Ben heeel blij dat k dat gedaan heb, want in mn nieuwe hostel waren alleen maar leuke mensen! Iedereen sprak Engels en de eerste avonden ben k alleen maar op stap geweest!Tussendoor heb k ook nog wat baantjes gehad : rendieroren verkopen voor t goede doel en hostess in n karaoke bar. Beide weer echt te hilarisch, blij dat k niemand kon tegenkomen die k kende.
Toen was r oud en nieuw. We hadden een BBQ bij iemand thuis en waren met zn 20en ofzo. Was erg gezellig, maar helaas waren r ook wat dronken engelsen die een bttje stennis gingen schoppen, dus toen gingen we weg. Mn eerste Nieuwjaar ever dat k geen vuurwerk heb gezien ( want dat doen ze alleen met Australia day, 26 Jan) en dat k voor 4 uur thuis was!
De dag erna ben k met mn vriend die k in Singapore had ontmoet naar een bierbrouwerij gegaan om daar wat 'recovery beers' weg te tikken. Moet zeggen dat k me daarna wel een stuk beter voelde!
Daarna moest ik serieus op zoek naar een baan. Wat nog best lastig is, lastiger dan ik in t begin had gedacht....Toen ik eindelijk een concreet iets had waar k ook lekker oon verdienen, gaf k aan dat k wel in de tussentijd met Mir op vakantie ga... dat was dus niet zo heel slim, want daardoor ben k niet aangenomen en loop k een baan mis a 30 dollar per uur (21 euro per uur).
K baalde er onwijs van en toen k even met paps en mams ging skype realiseerde dat k ook helemaal niet naar Aussie gekomen ben om te werken, maar om dingen te zien! 4 mensen van mn hostel gingen 2 dagen later voor een week op road trip en hadden nog een plekje over :) Dus toen dacht k: k ga voor de verandering maar ns lekker op vakantie ;) meer hierover in mn volgende verhaal!
XoXo

• 19 Januari 2014 - 21:49

Brenda:

Heej schat,

Blij dat je een leuk oud en nieuw en hebt gehad ondanks de dronken engelsen en dat het de vroegste oud en nieuw ever was;)

Maarre had je nog geapped over onze Skype date...laat maar weten wanneer je kan??

Laterrrrr! Dikke kus!

• 20 Januari 2014 - 07:27

Erik:

Relaxed hoor! Werken kan altijd nog