Road Trip WA2, met Mirrr - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Danielle Hofman - WaarBenJij.nu Road Trip WA2, met Mirrr - Reisverslag uit Exmouth, Australië van Danielle Hofman - WaarBenJij.nu

Road Trip WA2, met Mirrr

Blijf op de hoogte en volg Danielle

10 April 2014 | Australië, Exmouth

Hi all,
Eindelijk was het dan zover. Na heel wat weken aftellen kwam Mir eindelijk! Op vrijdag ging ik haar ophalen op de airport en natuurlijk...vertraging. Natuurlijk moest er even geproost worden op ons wederzien, dus nadat we uitbundig geknuffeld hadden moest er natuurlijk ook even een flesje bubbels geopend worden! T was zo gek, eigenlijk net alsof k haar pas jog had gezien, alleen was t alweer n paar maanden geleden.
De volgende dag gingen we onze camper ophalen. T duurde even, maar daar was ie, onze eigen Gary! Haha hij had n naam en dit was onze verblijfplaatst voor de komende 3 weken. Een campertje met een keukentje, koelkast en tv. En een zithoek wat je kon uitklappen tot bed en dat heeft eigenlijk ook continu zo gestaan. Fase 2, alcohol. Haha na grootst inkopen te hebben gedaan gingen we aan ons avontuur beginnen. Daarna gingen we naar een groot winkelcentrum om etens inkopen te doen en toen gingen we echt! Twas wel even wennen want we waren nog steeds in de stad waar t druk was en moesten links rijden, dus spanning. Gelukkig reed Mirjam :)
Onze eerste stop was een aantal km ten noorden van Perth, Lancelin, n klein dorp met 2 dorpen waar we besloten om op een parkeerplaatst te slapen. Ik sliep als een roosje, maar helaas Mir niet.
Volgende dag gingen we verder de Pinnacles bezoeken wat erg gaaf was. De pinnacles waren een soort van rotsjes die uit de grond kwamen in een woestijn achtig gebied. Gelukkig waren we er al vroeg, want t was erg heet.
Daarna reden we door naar onze volgende bestemming Geraldton. Bij een paar plekjes onderweg gekeken en wat gegeten en toen kwamen we daar aan. Een leuke stad aan de zee, dus een mooie combi. We hebben daar een beetje rondgereden, gebbqt ( lekker kangarootje) en savonds aan hetnstrand geslapen. De volgende ochtend werden we door een ranger gewaarschuwd dat dit eigenlijk niet mocht, dus bespoten we de volgende dag maar op een camping te gaan staan!
Onze volgende stop was Kalbarri NP. In dit park waren superkooie iitkijk punten op rotsen, zee etc. Het was alleen bloedheet (40+) en er waren overal vliegen. We hebben de hele dag met onze sjaals om gelopen omdat we geen vliegennetje hadden maar werden helemaal gek!
Wat wel onwijs gaaf was is dat de zee is zo helder en blauw, dat we vanaf een rots een uitkijkpunt gewoon de manta's en haaien met t boote oog konden zien zwemmen! Hoe vet!
Bij Kalbarri hebben we weer een nachtje aan het strand geslapen en hier ging gelukkig alles goed.
Vo.gende stop was Monkey Mia. Rare naam voor een plek die bekend staat om t dolfijntjes voeren. Eerste stop was Denham. Weer zo'n plek met 1 straat en 2 winkels. T infocentre vertelde dat je aan wat stranden kon bush campen. Dat hebben we toen gedaan, t was een verlaten strand in the middle of nowwhere, waar we met zn 2en waren, echt vet. Volgende dag vroeg op, want om 07.45 werden de dolfijntjes gevoerd. Was echt leuk en hebben zelf allebei een visje mogen geven. Smiddags en met zonsondergang zijn we op een boottourtje geweest waar k mn eerst knappe Aussie tegenkwam hahaha. We hebben dolfijnen, mata's en dungeons gezien! S avonds lekker fish & chips/pizza gegeten op t terras.
Daarna reden we een lang stuk door, zo'n 6 uur naar Coral Bay. Dit was echt de engste rit ooit. Toen we daar bijna waren zagen we n dikke typhoon en we scheten allebei in ons broek dat we daarim terecht zouden oomen. Echt n grote grijze kolk in de lucht, waar regen uitkwam en tegelijkertijd het zand van de aarde opzoog! WHAAAAA! Wij super opgelucht toen we daar aankwamen. Die avond gingen we bbqen e ontmoeten we een paar Aussie's en die moesten lachen om ons filmpje. T was nog niks zeiden ze en na n paar filmpjes van hun geloofde ik dat ook wel. Die avond hadden we een lekker flesje bacardi paraat gemaakt voor mn Bday, dus de volgende dag waren we zo brak als n tientje!
Die brakke dag reden we door naar het meest Noordelijke punt wat we gingen bezoeken: Exmouth/ Cape Range NP. Dit park staat bekend om zn reef wat ongeveer net zo mooi schijnt te zijn als great barrier reef. Vol verwachting gingen we erheen en na onze snorkelspullen te hebben gehaald gingen we naar de eerste plek. Het was echt heel mooi, mooi reef, mooie visjes en BAM lemon shark! Was wel ff schrikken maar we wisten dat ie ons niet zou aanvallen en ze zijn ook niet heel groot, maar t is wel heftig als ie ineens langs je zwemt. Ik blij, want k was al de hele tijd bezig met haaitjes spotten en op mn Bday zag k er eentje, wat n feest! Maar dat was nog hiet alles.. even later zagen we ook wat roggen en daarna rukte Mir ineens aan mn arm: een schilpad! Die zat lekker aan de plantjea te knagem dus was in eerste instantie helemaal beschut! Echt leuk! Die nacht gingen we weer lekker alternatief bij t strand slapen.
De volgende dag gingen we bij n andere plek snorkelen... we zwommen daar rustig en ineens zie ik 2 mega grote ogen onder Mir. Dus k sleep haar weg van een witte manta die op de grond lag en serieus net zo groot was als Mir. K schrok me dood en zij ook toen ze m zag en toen ie wegzwom was ie echt mega. N kleine stukje verder zagen we weer zo'n unit. Was toch wel een beetje freaky, dus besloten t water uit te gaan.
Na weer een nachtje geslapen te hebben gingen we weer terug richting Perth, met een aantal bezoekjes aan t strand op de leuke plekken.Nadat ee in Geraldton hebben genoten van een lekkere lunch bij een Aussie thuis en naar t museum waren geweest, gingen van naar Kennedy Range NP. 2 uurtjea het binnenland in. Toen we daar kwamen was de weg afgesloten ivm overstroming van de wegen. We gingen naar een office wqarnze ons een andere route konden vertellen, maar de dame zei dat we met de camper nog wel door t water heen konden. Net aan met een beetje aqua plaine kwamen we erdoorheen. We hadden bedacht daar t gaan slapen, maar naar een heftige weg met allerlei gaten en brokken kwamen we bij een verlaten park aan. Hier weer veel vliegen etc. Dus we hebben een rondje gelopen tussen ee rotsen door en besloten na een paar uurtjes om weer terug te rijden.
Vervolgens gingen we de volgende dag verder rijden en hebben we een paar mooie lookouts bezocht en Wedge Island. Hier kon je alleen met een 4wheel drive komen, maar we hebben zo ver mogelijk gereden en kwamen toen bij een supermooi wit strand met blauwe zee. Na een paar selfies en een lekkere duik, weer verder op pad.
Tot slot hebben we nog een dieeenpark bezocht. Dit was letterlijk iemand zn boederij die ooit ergens een krokodil, paar kangaroes en andere dieren had gevangen, want t was een pauperzooi. Maar wel weer wat gezien.
Eenmaal weer in de buurt van Perth gingen we bij een strand op de parkeerplaatst slapen, want ik moest de volgende dag werken op een festival. Was erg leuk om tussen een grote groep aziaten mn haar te moeten wassen en m benen te scheren. Lekker alternatief, maar het moest gebeuren. Aangezien we de camper jog een dag hadden gigen we de volgende dag naar Swan Valley om lekker wijntjes te drinken. We wilde daar ergens in de buurt slapen, maar als snel hadden we door dat dat m niet ging worden. Na een paar wijntjes begonnen we al een beetje teut te raken, maar we moesten dus nog rijden. Een goeie oplossing was om dan maar bij de chocolaterie een chocolade fondue te doen :)
De volgende dag moesten we helaas afscheid nemen van Gary... en hadden we nog een paar daagjes in Perth. Daar heb ik Mir nog wat highlights laten zien als Kingspark, Cottesloe, shoppen, uit eten in Subiaco en een avondje stappen in Northbridge. Vrijdags was het dan helaas alweer zo ver.. op weg naar t airport om Mir weer op t vliegtuig naar huis te zetten :( T avontuur was weer voorbij maar heb onwijs leuke 3 weken met mn bestie gehad!!!
XoXo

Mirjam:

Ooooo ik wil terug!!! Goed verhaal!! Spreek je vanmiddag❤️

• 10 April 2014 - 20:33

Fie:

Leuk hoor die tijd met je vrien
    din. Veel plezier!

• 11 April 2014 - 11:12

Lisa:

Super leuk verhaal weer! Heel vet wat jullie hebben meegemaakt! Xx