Nieuw Zeeland & Adelaide - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Danielle Hofman - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland & Adelaide - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Danielle Hofman - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland & Adelaide

Blijf op de hoogte en volg Danielle

24 Mei 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na mn dagje Adelaide vloog ik naarAuckland. Daar kwam ik s' avonds laat pas aan en sliep in een hostel dichtbij de airport. En het was koud! Tenminste, voor mij... Na de temperaturen in WA was ik niks meer gewend! De volgende dag ging ik mn ouders ophalen, was zo blij om ze weer te zien! Die dag verbleven we bij de airport, want we vlogen de volgende dag direct door naar het Zuidereiland, Christchurch. Daar aangekomen was het slecht weer en gingen we de camper ophalen. Mn ouders wilde niet kramperen maar een beetje luxe, dus hadden ze een motorhome besproken, waar ook toilet en douche etc. in zaten. In eerste instantie was ik daar een beetje sceptisch over, het was een onwijs grote unit, maar k heb nog nooit zo luxe gekampeerd. Het was heerlijk, had een tweepersoons bed voor mezelf, verwarming, mdouche toilet, oven, noem het maar op! De eerste week zijn we vanaf Christchurch naar Lake Tekapo, Dunedin, The Catlins, Invercargill Te Anau, Queenstown en Wanaka gereden. Onderweg hebben we op leuke plekken geslapen: aan het strand, bij het park en in de stad. Verder was het weer omgeslagen en was het lekker weer. We hebben superveel mooie dingen gezien zoals; Moeraki Builders:een rots/keien formatie op het strand/in de zee, Lake Tekapo: meer met onwijs blauw water gelegen tussen de bergen waar op de topjes sneeuw lag, albatrossen, zeehonden en penguins, Catherdral Caves:rotsen met een doorloop vanuit zee waar je alleen inkunt als het eb is, watervallen, regenwouden, een cruise langs de fjorden van Milford Sounds,Arrow Town: een oud western dorpje met markt en een vliegshow. De natuur hier was echt fantastisch en we hebben met lekker weer zoveel gave dingen gezien. En dit was pas week 1, welke zeker moeilijkte overtreffen zou zijn, waarin ik hoogstwaarschijnlijk zelfs nog dingen ben vergeten te noemen. De tweede week zijn we vanaf Wanaka naar Fox Glacier, Frans Josef, Hokitika, Greymouth, Motueka, The Golden Bay, Nelson en Picton gereden om daar uiteindelijk op de ferry te stappen naar het Noorderreiland. Ook hier weer hele mooie dingen gezien zoals; wandelingen over gletchers Fox Glacies/Frans Josef, Mirror Lakes(waarin je de reflectie van de omgeving kon zien), wandeling rond een meer tussen de bergen, Hokitika: dorpje aan het strand, rondrit door de Golden Bay waarvan een enkel strand echt Golden was behalve 1 strand op t meest Noordelijke puntje van het Zuidereiland wat prachtig was waar een zeehond met zn jongen lag, Abel Tasman NP waar we een boottocht en bergwandeling hebben gemaakt en de stad. Ook weer een bewogen en vooral sportieve week. Bij Picton gingen we over met de ferry naar het Noordereiland. We gingen met de camper en al de boot op. Zoals gebruikelijk en zelfs aan de andere kant van de wereld kwam mijn vader een oud collega van de brandweer tegen. Hij is geemigreerd naar NZ en werkte nu als eerste stuurman op de boot. Wel erg leuk want de lange toch werd al een stuk minder saai omdat we met hem mee de brug op mochten wa we top n uitzicht hadden en ook nog wat leerde over de boot. Aangekomen in Wellington was het erg slecht weer. Daar hebben we dan ookin de stad een beetje geshopt en het Te Papa National Museum bezocht.Vervolgens zijn we naar Mt Egmond/Taranaki NP gereden en hebben daar een aantal wandelingen gemaakt naar een paar viewpoints van 3 grote vulkanen in dat gebied. Het Noordereiland staat bekend om zijn vulkanen en geisers, dus die hebben we dan ook veel gezien. Vanuit deze plek zijn we naar Lake Taupo,Rotorua, Tauranga/Bay of Plenty, Peninsula Coromandel, Thames en Kumeu gereden. In Taupo heb je een onwijs mooi en groot meer waar we nog even gevist hebben. Verder was ik in contact met de neef van Roman en die verwees mij naar iets super gaafs in de stad.In een park, onder een klein bruggetje kwam een stream met warm water. Je kon daar dus buiten in de natuurlijk lekker even chillen en genieten van je hot pool! Daarna hebben we een geiserpark bezocht, waar ze zelfs Lady Knox tot eruptie lieten komen. Daarna in Rotorua hebben we nog de Okere Falls bezocht. Vervolgens reden we doorlangs een aantal east coast stranden die erg mooi waren en waar we nog even lekker opt strand hebben gelegen.In Thames hebben we het stadje bekeken en zijn we lekker uit eten geweest voor moederdag.Aan het eind van deze week zijn naar naar Kumeu geweest, een wijngebied naast Auckland waar we een paar tastings hebben gedaan. Bij ons laatste bezoek aan Nobilo Estate kon de lol niet op, er werkte een dame die in Bussum had gewoond en zij liet ons heel veel proefen. Dus met een voorraadje wijn en onze schoenen vol gingen we de deur uit. In onze laatste week zijn we vanaf Muriwai Beach naar Whangarei, Bays of Islands/Pahia, Dargaville en terug naar Auckland. Onderweg naar Whangarei zijn we langs Mangawhai Heads en Langs Beach gereden, welke echt heel erg mooi waren. In Whangarei hebben we een nachtje geslapen en de stad in geweest en vervolgens naar een waterval. Vervolgens gingen we naar Pahia/Bays of Islands. De naam zegt het al en dit is de vakantieplek van de kiwi's. We hebben een cruise gemaakt langs alle eilanden en zijn naar het bekende Whole in the Rock geweest. Helaas hebben we geen dolfijnen of walvissen gezien, maar alsnog een leuke trip. De dag erop zijn we naar de Wiatangi Treaty Grounds geweest. Dit is de plek waar de Maori's een verdrag met de Engelsen hebben getekend betreft indeling van het land, behoud van cultuur, handel etc. Een erg mooie plek met als afsluiting een leuke show waarin ze ons meer vertelde over hun cultuur: een begroetingsritueel, een oproep naar de goden en een haka. T was echt heel leuk en k ging stuk want ze zetten hele grote ogen op en steken hun tong steeds uit om hun tgenstander af te schrikken, maar t zag r gewoon hilarisch uit.Daarna begon onze terugreis naar Auckland weer omdat we de camper weer in moesten leveren. De laatste zondag zijn we naar naar enkele stranden romdom Auckland geweest en hebben we de Botanical Gardens bezocht. De laatste 2 daagjes in Auckland waren ook nog leuk. We hadden een top appartement op de 17e verdieping met city view. We zijn de stad in geweest, biertjes gedronken op t terras en de laatste avond afgesloten met een top diner in de Skycity tower op 190 meter hoog. Dit was een mooie afsluiter van onze vakantie. Helaas moest ik de volgende dag mn mama en papa weer gedag zeggen op t vliegveld :( Terug in Auckland ging ik nog 1 dagje naar een hostel. K was die dag n btje verdrietig en ben naar t park gegaan. Gelukkig kwam ik s avonds terug in mn kamer en had ik een leuke roomie waarmee k de stad in ging, eten en biertjes drinken, dus dat maakte t allemaal weer wat beter. De volgende dag vloog ik weer terug naar Adelaide. Voor 3 daagjes bleef ik daar en kon ik bij de neef van Roman terecht, die ik ook nog nooit gezien had. Toen ik het huis had gevonden kreeg ik al een warm onthaal van zn vrouw Jess. Het was echt heel leuk en ze waren super aardig. De eerste avond gingen we ook met hun zoontje eten in n pub vlakbij hun huis waar we lekker buiten konden zitten omdat het jog zo warm qas voor ee tijd van het jaar. De volgende dag ben ik de stad in gegaan, ben ik gaan shoppen en naar de Botanical Gardens en s' avonds heeft Fabian me meegenomen naar Glenelg, een plekje aan het strand waar we lekker sushi gingen eten. Mn laatste dagje in Adelaide heeft Jess me meegenomen naar een wijngebied, een uurtje vam Adelaide af, Mclaren Vale. Hier gingen we een koffie halen, naar het strand, een biertje drinken bij een pub en vervolgens langs een aantal leuke wijnhuizen. T was onwijs leuk, mooie views en we hebben de dag afgesloten met een lekker kaasplankje. Vervolgens gingen we die avond met zn alle naar de stad naar de Central Market waar je echt van alles kunt kopen. Super leuk en druk en daar gegeten. Helaas was mn Adelaide avontuur toen alweer voorbij en heeft Jess me zaterdag afgezet op t vliegtuig, richting Alice Springs. Jammer, maar ook heel leuk aangezien morgen mijn trip naar Uluru, Ayers Rock erc. begint om daaraan de Great Ocean Road te doen. K heb er superveel zin in, dus over een week of 2 zal ik jullie laten weten hoe t was. Heel veel liefs, XoXo Dani

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Danielle

Actief sinds 11 Nov. 2013
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 6323

Voorgaande reizen:

06 December 2013 - 06 December 2014

Oz

16 April 2014 - 21 Mei 2014

Nieuw Zeeland

11 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

01 December 2013 - 06 December 2013

Singapore

03 November 2013 - 01 December 2013

Thailand

Landen bezocht: