Adelaide and Tye Red Centre - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Danielle Hofman - WaarBenJij.nu Adelaide and Tye Red Centre - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Danielle Hofman - WaarBenJij.nu

Adelaide and Tye Red Centre

Blijf op de hoogte en volg Danielle

09 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na Nieuw Zeeland ben ik 3 daagjes bij Roman zijn neef Fabian, Jess en Oliver gaan slapen. T was wel gek want kwam vanaf de airport, had de juiste bus enzo gevonden, maar had vervolgens totaal geen idee naar wie ik ging, want had zn neef nog nooit ontmoet. Eenmaal daar aangekomen was Jess al echt helemaal exited to see me. Ik had mn eigen kamer en kon lekker gaan en staan waar k wilde. Natuurlijk was iedereen gewoon aan t werk, dus savonds ging k lekker met hun uit eten en overdag de stad in om me voor te bereiden op mn trip van Alice Springs naar Adelaide. Jess heeft mij op vrijdag nog meegenomen naar t strand buiten de stad en naar een wine valley, waar we wat wijntjes hebben geproefd. Het was echt super leuk en gezellig om een paar daagjes bij hun te verblijven.
Die zaterdag heeft Jess me afgezet op t vliegveld om vervolgens naar Alice Springs te vliegen. Dit was de eerste keer sinds 2 maanden dat ik weer lekker mn korte broek aan kon doen en een beetje van de zon kon genieten. T was ongeveer 27 graden en kwam halverwege de dag aan om ee volgende dag te beginnen aan mn tour. In Alice Springs was niet veel te beleven, ik ben naar uitgedroogde botanical gardens geweest en verder waren er super veel aboriginals (waar k wel n btje bang voor was). Dus rond n uur of 7 was ik terug in mn crappy hostel, wat wel ok was om alles op te laden en vroeg naar bed te gaan.
Op zondag werd k om half 7 opgehaald voor mn tour door Steve, de tourleader.We gingen eerst alle hostels af om iedereen op te halen. Uiteindelijk waren we met 10 meisjes en 1 jongen. Over t algemeen veel NLers, maar ook mensen uit Zweden, UK, DU en Belgie.
De eerste dag gingen we ee paar uur op weg naar King Canyon. Hier gingen we t kamp opzetten om vervolgens een hike te doen van ongeveer 3 uur op t heetst van de dag. Gelukkig is t geen zomer meer en zijn er minder vliegen, dus t was een mooie walk over rotsen en maar beneden naar een riviertje. Beetje jammer dat er aan de ene kant mooie historische verhalen werden verteld, maar aan de andere kant ook mensen die t ravijn in waren gevallen.! Na weer n lekker tukkie in de bus, kwamen we terug bij ons kamp. Hier gingen eten maken en sliepen we uiteindelijk in onze swag (soort van grote slaapzak maar dan waterproof) en met een kampvuur met enge verhalen.
De tweede dag gingen we na het ontbijt op pad richting Uluru, Ayers Rock. Dit is the highlight waarom mensen naar the outback gaan. We gingen een rondje om de berg lopen langs het gedeelte waar alleen Abby vrouwen mochten komen. Interessante verhalen, want (waar ik echt nooit van gehoord had) vrouwen verbleven aan die kant omdat ze dan tegelijkertijd ovuleerde. Ook was er een verhaal over n vrouw die in n watertje ging zitten en toen zwanger was! Een hele aparte omgeving dus, met mooie Abby tekeneningen in de berg etc. Na de lunch we naar het cultural centre om meer te leren over de verhalen van deze steen, volgens de dream time stories van de Aboriginals. Echt heel leuk en interessant. Die middag gingen we sunset kijken bij Uluru met n wijntje en wat lekkers. Savonds gingen we weer n kampvuur opzetten en BBQen.
e derde dag gingen we om 06.00 (jesus christ) weg om de zonsopgang bij Uluru te bekijken. Ik was al de hele week n btje ziek en was vet verkouden dus voelde me beroerd. Gelukkig werd r goed voor me gezorgd, want werd altijd als volgt door de gids wakker gemaakt: Morning! Good to see ya, you look amazing! Have a coffee.. en dan stond r lekker een bakje warme koffie voor me klaar. Hahaha hilarisch, hij had al snel door dat k geen ochtendmens ben, dus vandaar de koffie. We gingen tijdens de zondsopkomst daar ontbijten. Het was wel koud zo vroeg, maar wel leuk.
Vervolgens gingen we naar Kata Zjuta, dit is gebergte en daar maakte we een rondwandeling. Echt heel mooi en n leuke loop. Daarna reden we door naar Cooper Pedy. Dit is een mijnstad waar mensen ondergronds wonen. Wij gingen die nacht in een grot slapen, wat leuk/apart was (en ja pap, k heb naar de nooduitgangen gekeken en sliep naast de uitgang) en gingen we pizza eten. Wel vroeg naar bed want voelde me die dag echt niet goed, had de hele dag liggen slapen en vervolgens in dus bus zitten spacen van alle medicijnen die k door elkaar heen had genomen, oepss...
De 4e dag kregen we in Cooper Pedy een rondleiding door de mijnen en werd er verteld over het opaal in de grond en hoe dat opgegraven word. T opaal zelf was k niet heel erg onder de indruk van, maar dat ondergronds wonen vond k wel echt apart. Geen ramen, niks. Vervolgens gingen we naar een opvang voor kangaroes. Dit was echt leuk, want r was een pasgeboren kangarootje die de fles werd gegeven, echt zo schattig!
Vervolgens na de lunch gingen we weeer voor een lange rit van 6 uur. Daarna kwamen we aan in Flinders Range. Hier sliepen we in een soort van huiskamer met een open haard.
De laatste dag was aangebroken en we gingen sochtends een wandeling maken door Aligator Gorge ( waar geen krokodillen waren) maar wel hele mooie scenery. We hebben geluncht in n klein dorpje en vervolgens gingen we halverwege de middag nog naar Taylors winery voor een tasting. Daarna werdem we rond een uur of 6 weer afgezet en was de week weer voorbij.
Deze trip heeft wel wat teweeg gebracht in al mn plannen. Ik zou eigenlijk op zaterdag meteen doorgaan om mn Great Ocean Road rripnte doen. Er was die week een meisje in de groep wat echt n heks was, dus had echt geen zin in nog een paar dagen met haar. 2 andere, Lars en Julie gingen dezelfde tour doen, maar pas op dinsdag.
Ook kon ik t goed vinden met Julie, een Belgisch meisje, en zij vertelde dat ze naar Tasmanie wilde. Ik had bedacht om na mn trip bij aankomst in Melbourne eerst n baan te zoeken en dan later vanuit daar naar Tassie te gaan. In n spontane opwelling besloot ik met haar mee te gaan en gaan we uiteindelijk het weekend met zn 5en van de tour doorbrengen in Melbourne en vloog ik zondag door naar Tasmanie om met Julie een tripje doen. Dit is tm vrijdag, dan vlieg k weer trug naar Melbourne. Super Exited.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Oz

Oz

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2014

Tasmanie

09 Juli 2014

Great Ocean Road & Melbourne

09 Juli 2014

Adelaide and Tye Red Centre

09 Juli 2014

Adelaide and Tye Red Centre

24 Mei 2014

Nieuw Zeeland & Adelaide
Danielle

Actief sinds 11 Nov. 2013
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 6396

Voorgaande reizen:

06 December 2013 - 06 December 2014

Oz

16 April 2014 - 21 Mei 2014

Nieuw Zeeland

11 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

01 December 2013 - 06 December 2013

Singapore

03 November 2013 - 01 December 2013

Thailand

Landen bezocht: