Great Ocean Road & Melbourne - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van Danielle Hofman - WaarBenJij.nu Great Ocean Road & Melbourne - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van Danielle Hofman - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road & Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Danielle

09 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Craigavon

Op dinsdagochtend werd k om half 7 opgehaald voor mn tour van Adelaide naar Melbourne. K had die avond ervoor lekker wijntjes gedronken, naar n Belgisch biercafe geweest, dus lag er rond 12 in en half 6 er weer uit. K was kapot, maar vol goeie moed weer begonnen aan n nieuw avontuur. Deze keer weer mazzel met n kleine groep, nu zat k met 4 jongens en 3 meisjes en de tourleader was Em. De groep was verdeeld in Duitsers, Franse, Belgische en ik als enige Dutchie.
We moesten de eerste dag 520 km rijden, wat dus wel weer een beste rit was. Tussendoor geluncht en smiddags kwamen we aan in The Grampians wat een groot gebergte is wat is ontstaan door de verschuiving van de aardkorst toen AU losbrak van Antarctica. Eerst kwamen we binnen in een deel wat zwart was, door de bosbranden van afgelopen February. Daarna werd t steeds groener, overal kangaroes en emu's in t wild, echt heel leuk. Eenmaal boven deden we een hike naar The Balconies waar je een super uitzicht had over de valley. Vervolgens reden we naar Holls Gap waar we sliepen en daar dedem we voor zonsondergang nog een korte hike.
Deze week verblijf k lekker in hostels, dus we hadden een cabin met open haard waar we sliepen. Savonds na t eten was k kapot, heb nog even geluisterd naar t gitaarspel van t franse meisje en ben toen vroeg naar bed gegaan.
Vandaag stonden we om half 7 op, om om half 8 te vertrekken. Ik ging eerst douchen om wakker te worden en toen ik n half uur later nij t ontbijt aankwam, was t brood bijna op! Er was echt meer dan genoeg voedsel voor 7, maar we hebben 2 duitsers in de groep die echt te gierig voor woorden zijn (en dan zeggen ze dat over NLers). Dus mn dag begon goed, maar k wilde me er niet druk over maken sus op zn Australisch: no worries.
We reden een stukje en gingen wen wandeling doen, de berg op naar een lookout. Halverwege was t nog steeds koud en bewolkt, balen! Gelukkig gingen we verder naar de top en toen kwam de zon echt door. Dus mooie view en mooie foto's kunnen maken. Nog even een stuk geklommen, wat wel n btje eng was dus ben nie helemaal tot boven gegaan! Eenmaal beneden gingen we naar n cultural centre. K moet zeggen dat ik er ben achter gekomen dat k culturele dingen wel echt leuk vind, in NZ en hier ook. Maar t was echt heel erg om te lezen, want toen de Engelse hier kwamen, hebben ze van de Abby's hun kids afgenomen en van elkaar gescheiden en in blanke gezinnen gestopt, omdat ze ook volgens de blanke leefwijze moesten worden opgevoed. Mannen moesten t leger in en de vrouwen verden verkracht door de blanken zodat hun orginele ras zou uitsterven. JEZUS! Misschien was Hitler zo erg nog niet, aangezien hij alle joden gewoon vermoorden.
K snap nu wel waarom abby's blanken zo haatten en niet willen samenwerken of integreren in de cultuur! Echt heftig, Na dit interessant e bezoek, gingen we 2 uurtjes verder rijden om aan The Great Ocean Road te beginnen.
De eerste stop was London Bridge. Dit was een stuk rots wat was losgebroken van de kust. Vervolgens gingen we verder naar een baai met mooi uitzicht en n strand. De laatste stop van de dag waren de Twelve Apostles, waarvoor iedereen eigenlijk komt. We waren hier rond zonsondergang, alleen was het een beetje bewolkt. Wel jammer, maar hadden gelukkig wel een mooie rode lucht. K vond dit tot nu toe t mooiste van deze trip. S avonds verbleven we in een hostel en gingen we in een pub pizza eten en bier drinken. Vervolgens konden we weer trug daar DVD's kijken en hebben we The Sweetest Thing gekeken. Zelfs de mannen vonden dit erg amusant.
De laatste dag gingen we rond n uur of 8 weg om een stuk te rijden. Bij een paar van de populairste stranden konden we even rondkijken. Zo gigen we eruit waar de laatste scene van Point Break was opgenomen en naar een vuurtoren waar Around the Twist was opgenomen. Ook gingen we even op een bekend surf beach kijken waar we wat Aussies in actie konden zien.
Daarna t hoogtepunt van de dag! Koala's spotten. We kwamen op n plek waar superveel papagaaien waren en misschien dat we ook wel n koala konden zien. We hadden geluk, want r waren 2 koala's en ze waren allebei actief. Ze slapen ongeveer 22 uur per dag, dus de kans dat je ze in actie ziet is meestal niet zo groot! K heb echt leuke foto's en filmpjes kunnen maken dus k was helemaal happy!
Eind van de dag zat de trip er alweer op en werden we in Melbourne afgezet waar ik het komende weekend ging verblijven.

Eindelijk weer in de bewoonde wereld en in een grote stad! Over Melbourne heb ik van zoveel mensen verschillende dingen gehoord en nu kon ik t eindelijk zelf bekijken. En k vond t fantastisch!
De eerste avond was k gaar van mn trip en zijn we even de stad in gegaan om alleen wat te eten. Dit was al echt leuk, want mn hostel zat midden in t cenrrum en de straten waren mega druk, de supermarkt en bottle shop nog tot laat open, OMG. K was verbaasd, want dit had ik tot nu toe in Aussie nog nergens meegemaakt. Meestal sluit alles rond n uur of 8 en ist daarna rustig op straat. Dus ik was helemaal in mn sas.
De volgende dag gingen we de stad in. Ik was nog steeds met Julie en n jongen Lars van mn tour en smiddags kwam Johanna van mn vorige tour ook nog even een weekendje naar Melbs. Het was wel een stuk kouder geworden (t is dan ook inmiddels winter) dus ik moest shoppen. Had een jasje gehaald en ja, handschoenen! voor in Tasmanie, want daar scheen t echt koud te zijn. In Melbs hebben ze zelfs een H&M die nog goedkoper is dan thuis, dus was al snel geslaagd. Eind vd middag gingen we Johanna in t hostel ophalen en zijn we naar een museum geweest over film. Hier kon je zien hoe films gemaakt werden en je eigen compilaties maken, was echt leuk. Vervolgens een beetje door de stad, wat gaan eten en s avonds naar t Asian Beer Cafe. Was echt n leuke tent waar je voor slechts 13 dollar ee karaf bier kon halen. Na in Perth 10 dollar p glas te hebben betaald, was dit echt to good to be true!
De dag erop, na uitgeslapen te hebben nadat ik weer n snurker in mn kamer had en een dronken Engelsman die besloot om 3 uur snachts nog even besloot om naar huis te bellen, gingen we naar de markt. De rest gingen alweer bijna naar huis en moesten souvenirs shoppen.
Ik ging daarna even trug naar t hostel internetten en daarna gingen we uit eten en nog wat drinken. Niet iedereen ging nog mee, maar ik bleef met Johanna nog tot n uur of 3 chille. De volgende dag check out om 10 uur was erg zwaar. Ik ging even wat wasjes draaien om alles weer organised te hebben voor mn trip naar Tassie die avond.
Smiddags ging ik naar Paul, een vriend van Fabian de neef van Roman, om kennis te maken en te kijken of hij werk voor me had in t restaurant wat hij managed. Paul was echt super aardig en gaf aan dat ze eigenlijk nooit iemand voor zo'n korte tijd aannemen, maar dat hij mij wel wilde helpen :) Dus na mn trip naar Tassie, kan k weer aan t werk! K was happy, want t is na al dat reizen wel weer tijd voor n job met wat geld en ook zeker tijd om weer ff te settlen! Was t slapen in campers/hostels inmiddels wel weer zat! Ook heeft een nodig hoeveelheid voedsel en drank geen goed gedaan voor mn gezondheid, dus t is tijd om weer even back 2 reality te gaan en het 'normale' leven te leiden.
Nadat ik mn tas weer had ingepakt en afscheid had genomen van Lars en Johanna, ging ik naar de airport om naar Tassie te vliegen.