Perth! - Reisverslag uit Perth, Australië van Danielle Hofman - WaarBenJij.nu Perth! - Reisverslag uit Perth, Australië van Danielle Hofman - WaarBenJij.nu

Perth!

Blijf op de hoogte en volg Danielle

17 December 2013 | Australië, Perth

Yeah, eindelijk naar Oz!
S avonds vloog ik verder naar Perth. Eindelijk was het dan zover, Australie! Mn vlucht was prima, kan languit liggen en t was maar 5, 5 uur. S ochtends vroeg kwam ik aan en was benieuwd hoe t zou gaan bij de douna, na veel border security te hebben gekeken... K ging naar de paspoort controle, kreeg n stempel, vervolgens vroeg iemand naar mn immigratiekaart en wat ik t komende jaar ging doen en toen liep ik t vliegveld uit naar de taxi. Hahaha helemaal geen gedoe of langdradige vragen etc, dus dat was wel chill.
Vervolgens kwam ik bij Zoe aan waar ik mee gewerkt heb. K was blij er te zijn, want was toch nog wel moe. K kon lekker naar mn eigen kamer, met airco, balkon en 2 persoons bed. Heerlijk, na 5 weken alles te moeten delen!Die middag ben ik met Zoe en de kids naar de haven gegaan. Zoe woont namelijk vlakbij het strand en net buiten de stad, kwartiertje met de trein. Dus heerlijk om zo dichtbij het water te zitten.
Volgende dag was Zoe jarig en gingen we met t gezin een stukje langs de kust zodat ze me wat stranden kon laten zien, lunchen en savonds naar een concert in Kings Park (grootste stadspark met uitzicht over Perth) van Jack Johnson. De vibe was echt heel leuk, want alle Aussies komen naar een stage met hun kleedje, hapjes en drankjes en gaan dan gewoon lkkr naar t optreden luisteren. Heerlijk!
De volgende dagen moesten Zoe en Sean (haar man) gewoon werken en ben ik nog op stap geweest met die jongen uit Singapore, heb ik met Sean meegedaan met boksles, ben ik de stad in geweest, naar het strand, veel gesolliciteerd en banen gezocht. Helaas gaat dat niet zo heel snel, want als je online reageert krijg je amper reactie en nabellen heeft ook vrij weinig effect. Tevens moet je hier om alcohol te mogen schenken een RSA certificate nodig. Eerst wist ik niet of ik wel in een restaurant wilde werken (ben k veel te onhandig voor) maar zag dat daar toch t meest baantjes in zijn. Die heb ik van het weekend dus alsnog gehaald en heb mn CV aangepast en ben nu dus vooral daarop aan t richten. Ook heb ik een tax nummer aangevraagd, bank acc8unt geopend etc. Voor mij dus super chill dat ik even bij Zoe mocht blijven om op mn gemakkie op te starten.
K zit al helemaal in de Oz vibe, want heb over al deze dingen dus al een week gedaan!
Vanaf donderdag ga ik hier weg en ga ik naar een hostel in het cenrum van de stad. Dit zodat ik met kerst en oud&nieuw wat matties heb gemaakt om leuke dingen mee te doen en omdat ik nu echt wel aan de bak moet :D K heb leuke hostels geboekt en zit midden in het centrum en in het centrum is altijd super veel gaande, denk aan: openlucht cinema, concerten in parken, comedy op rooftop bar, foodmarkets etc. Hopelijk vind ik dus ook snel aan baan, maar hierover horen jullie meer in mn volgende blog! Aangezien het volgende week al kerst is, hierbij alvast: Merry X-Mas!
Tot snel weer, liefs Dani

  • 17 December 2013 - 16:47

    Mirjam:

    YEAH eindelijk AUSSIEEEE!! Heel goed bezig jij!
    Jiij ook heeele fijne kerst met je aussie vrienden! Enjoyyyy en tot 58 dagen!! :)
    XX

  • 17 December 2013 - 18:27

    Janneke:

    Weer nieuwe avonturen tegemoet...
    Veel plezier in Australië en heel veel succes met het vinden van een baan!
    Gr. Janneke

  • 09 Januari 2014 - 22:28

    Lisa:

    Danielle! Heb je al een baan gevonden? Hoe gaat het? Wanneer komt het volgende verhaal? Dikke kuss xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Oz

Oz

Recente Reisverslagen:

09 Juli 2014

Tasmanie

09 Juli 2014

Great Ocean Road & Melbourne

09 Juli 2014

Adelaide and Tye Red Centre

09 Juli 2014

Adelaide and Tye Red Centre

24 Mei 2014

Nieuw Zeeland & Adelaide
Danielle

Actief sinds 11 Nov. 2013
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 6417

Voorgaande reizen:

06 December 2013 - 06 December 2014

Oz

16 April 2014 - 21 Mei 2014

Nieuw Zeeland

11 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

01 December 2013 - 06 December 2013

Singapore

03 November 2013 - 01 December 2013

Thailand

Landen bezocht: