Road Trip WA1, Januari 2014 - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Danielle Hofman - WaarBenJij.nu Road Trip WA1, Januari 2014 - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Danielle Hofman - WaarBenJij.nu

Road Trip WA1, Januari 2014

Blijf op de hoogte en volg Danielle

05 Januari 2014 | Australië, Margaret River

Hi all,
K loop onwijs achter met al mn reisverhalen, dus hierbij nog een verslag uit Januari;
Een paar mensen vanuit mn hostel gingen een weekje een road trip doen naar t zuiden van WA. Nadat ik dus die baan niet had gekregen dacht k: k ben naar Aussie gekomen om wat te zien, dus waarom ga je nie gewoon lekker mee, werk komt later wel!
Die maandag ging ik op pad met een Belgische, Chinese, Italiaan en Duitser. Leuk divers gezelschap ) We gingen in een week ongeveer 2000 km rijden en vanuit Perth naar Bunberry, Busselton, Yallingup, Margaret River, Denmark, Albany, Esperance, Kalgoorie en weer terug naar Perth. We hadden een auto gehuurd en bij die auto kreeg je dan ook tenten, stoelen en t hele rampenplan om te gaan kramperen. Hahaha ik moet zeggen, kamperen is echt niks voor mij, maar t was wel leuk. Of ik t nog een keer zal doen, in een tentje slapen enzo hou ik nog in t midden, maar t was nieteens zo erg als k gedacht had!
Eerst een paar uurtjes gereden naar Bunberry, echt n klein vissersdorp met een grote vuurtoren e.d. T deed me echt denken aan Callentsoog waar we vroeger naartoe gingen in de zomervakantie, alleen was hier de zee iets mooier ;)
Vervolgens door naar Busselton. Ook dit was een vissersdorp met een jetty die 1, 7 km het water inliep. Daar hebben we onder het genot van de zonsondergang lekker gepicknickt en zijn daarna t water in gelopen.
K had al lekker wat wijntjes op dus k zat op de praatstoel en vond t super interessant om te zien wat ze allemaal hadden gevangen en wat ze ermee gingen doen. Er lag echt vanalles in de emmers, zelfs haaitjes! Maar echt geweldig, als je van vissen houdt moet je hier zeker heen!
De volgende dag gingen we naar Yallingup. Ik helemaal blij, hoorde dat dit n vette surf plek was, dus ik ging vol verwachting daarheen! Board gehuurd en op naar t strand. Toen k daar was ging k al n btje twijfelen, want t was natuurlijk geweldig mooi, maar bizar hoge golven. Dus ik ging toch met mn board t water in... en t heeft precies 2 min geduurt, hahaha. Golven waren zo hoog en de onderstroming zo sterk, dat ik t water nieteens in kwam!:( Maar wel n leuke dag gehad!
Eind van de middag zijn we naar Margaret River gereden. De volgende dag gingen we een wijn tour doen. Dat was echt heel leuk, echt eat voor mij als alcoholist zijnde, want k mocht de hele dag drinken. K vond t ook wel echt heel interessant, weet nu precies welke druiven k lekker vind en t verbaasde me hoeveel invloed onze Europese wijnen hebben op de wijnen hier. Gedurende de dag gingen we met een busje op pad naar verschillende wijngaarden waar ieder iets vertelde over zijn wijnmerk. Per wijnerij kregen we ongeveer 10 wijntjes, van licht naar zwaar en rood naar wit. Tussen de middag gingen we zelf wijntjes maken, was ook erg leuk! K heb ook nog n lekker wijntje meegenomen :) Smiddags gingen we ook nog naar een chocolaterie.
Dus gelukkig kregen we tussendoor wel genoeg voedsel! Want k oiep aan t einde wel een beetje naast mn schoenen haha. Vandaar heb ik nu ook bedacht dat als Mirjam komt, we mooi een wijntourtje in de buurt van Perth kunnen doen als we nog de camper huren zodat we ergens bij n boer op t land kunnen crashen ;)
Na Margaret River gigen we weer verder. We gingen naar een National Park waar je mega hige bomen had waar je in kon klimmen. Dit was een paar uurtjes rijden, maar t was een heftige rit! Toen we er bijna waren.. was de benzine op... we hadden nog getankt toen we weggingen, maar zijn onderweg op de verlaten highway geen enkele pomp tegen gekomen. Dus we knepen m zwaar, want elke heuvel waren we weer blij als we erover waren! Uiteindelijk haalde we t tot het National Park, maar daar was helemaal geen info post ofzo. Gelukkig spraken we iemand aan die nog een volle jerrycan in zn achterbak had liggen die we konden kopen THANK GOD!
In t National Park gingen we naar een waterval en een beetje rondlopen. Vervolgens reden we verder naar the Valley of the Giants. Dit waren mega hoge bomen waar je in kon klimmen. De constructie was heel apart dus als je omhoog liep kon je de treden niet zien en voelde je je alsof je elk moment kon vallen. K heb helemaal geen hoogtevrees ofzo, maar k scheet in mn broek! Uitzicht was geweldig en gelukkig ging de weg terug wat soepeler! we verder naar Esperance, wat een ritje van ongeveer 6 uur was.
Eenmaal aangekomen in Esperance gingen we op zoek naar een slaapplek en die avond gingen we op stap. De volgende dag gingen we de Ocean Drive daar doen. T waren alleen maar mooie baaien met witte stranden en blauwe zee. T strand was zo wit dat het helemaal glinsterde en reflecteerde in de zon en de zee zo blauw dat ze zelf als je aan t zwemmen was de bodem nog kon zien! Geweldig, k ben op veel plekken geweest, maar nog nooit zo n mooi strand gezien! Er was ook een strand waar de kangaroes rondliepen, wat wel erg grappig was.
Die avond gingen we op stap en heb k een paar Ozies ontmoet, die me nog wat leuke en typisch dingen hebben geleerd om te zeggen enzo.
De dag erna ging de reis het binnenland in naar Kalgoorie. Dit is een stadje waar mensen voornamelijk in de mijnen werken. Maar t wss heet! Kon amper slapen die nacht, t voelde echt als 50 graden ofzo...
Hierna zijn we weer terug gereden jaar Perth, waar ik weer aan de bak moest om een baan te vinden!

• 03 April 2014 - 13:40

Mirjam:

Zooo nu lijkt het alsof ik nog moet komen! Was het maar zo een feest!! Leuk verhaal! Ben benieuwd naar de volgende ;) XX